کد خبر : 208106
تاریخ انتشار : شنبه 9 اردیبهشت 1402 - 22:58

راهنمای بازاریابی محتوا برای برندهای تجارت الکترونیک

راهنمای بازاریابی محتوا برای برندهای تجارت الکترونیک

بازاریابی محتوا، اعتبار برند را بهبود می‌بخشد، اعتماد ایجاد می‌کند و سرنخ‌ها را افزایش می‌دهد. با این حال تمام تلاش‌های موفق بازاریابی محتوا نصیب کسانی می‌شود که برنامه‌ریزی می‌کنند. چرا بازاریابی محتوا برای تجارت الکترونیک ضروری است؟ بازاریابی محتوا انتشار مداوم محتوای مرتبطی است که مخاطبان مایل به مصرف آن هستند. این به شما کمک

بازاریابی محتوا، اعتبار برند را بهبود میبخشد، اعتماد ایجاد میکند و سرنخها را افزایش میدهد. با این حال تمام تلاشهای موفق بازاریابی محتوا نصیب کسانی میشود که برنامهریزی میکنند.

چرا بازاریابی محتوا برای تجارت الکترونیک ضروری است؟

بازاریابی محتوا انتشار مداوم محتوای مرتبطی است که مخاطبان مایل به مصرف آن هستند. این به شما کمک میکند تا به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید، درگیر شوید و آنها را تبدیل کنید. در میان انواع مزایایی که ارائه میدهد، در اینجا چند مورد وجود دارد:

سئو و اعتبار برند با بازاریابی محتوا

اگر محتوای مفید و صفحات وب ایجاد کنید، سئو و قدرت گوگل شما بهبود مییابد. شما دریچهها را برای ترکیب نتایج در طول زمان باز میکنید.

ایجاد رابطه و اعتماد

شما میخواهید در هر مرحله از سفر خریدار با مشتریان خود ملاقات کنید. به عادات خرید خود و وفاداری به برند خود فکر کنید. گاهی اوقات، اعتماد به تنهایی میتواند به اندازه کافی قدرتمند باشد تا فروش و تجارت را تکرار کند.

افزایش سرنخ و تبدیل

شما باید زیربنای یک استراتژی بازاریابی محتوا را بگذارید و به آن ادامه دهید. به زودی، موفقیت را با مشتریان خود به اشتراک خواهید گذاشت.

یک استراتژی ۵ مرحلهای برای ایجاد برنامه بازاریابی محتوایی برای برند تجارت الکترونیکی شما

مرحله ۱: مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید (و ارزیابی مجدد کنید)

حتی اگر ظاهری از شخصیتهای خریدار دارید، مطمئن باشید که آنها را به خوبی میشناسید. نقاط درد آنها را بشناسید، انتظارات آنها را درک کنید.

مرحله ۲: بیاموزید که مخاطب شما چگونه محتوا را مصرف میکند

آیا فکر میکنید یکی از مشتریان در اینستاگرام به دنبال مشاوره تخصصی است؟ آنها ممکن است در Google برای فهرستی سریع از لوازم مورد نیاز خود در حال جستوجو باشند.

مرحله ۳: در مورد محتوای خود تحقیق و ایده پردازی کنید

سعی کنید مسیر DIY را طی کنید تا ایدهها را با تیم خود ایدهگیری کنید؛ اما به خاطر داشته باشید، شناسایی یک ایده قوی یک چیز است و اجرای کامل آن یک چیز دیگر.

مرحله ۴: مرحله سفر خریدار را در نظر بگیرید

میتوانید مراحل مختلف سفر خریدار را برای بازاریابی محتوا دنبال کنید.

مرحله ۵: نتایج را اندازهگیری کنید

نتایج خود را از تلاشهای گذشته ارزیابی کنید و مطمئن شوید که معیار مناسب را برای هر نوع محتوا اعمال کنید.

۴ راه برای عملی کردن برنامه بازاریابی محتوا

ممکن است آماده سرمایهگذاری در استراتژی بازاریابی محتوا نباشید؛ اما هنوز راههای زیادی برای اقدام فوری وجود دارد.

۱.       مرکز محتوا

وبلاگها معمولاً نقطه شروع یک مرکز محتوا هستند، اما هیچ محدودیتی وجود ندارد. شما میتوانید هر قطعه محتوایی را که تا به حال ساختهاید تغییر کاربری دهید؛ اما برای ارتقای تجارت الکترونیک خود با بازاریابی محتوا به برنامهای نیاز دارید. چرا باید به فکر ایجاد یک مرکز محتوا برای تجارت الکترونیک خود باشید؟

  • بر رهبری فکری در زمینههای کلیدی کسبوکار شما تأکید دارد
  • ناوبری آسان و تعامل هدفمند را برای بازدیدکنندگان سایت شما فراهم میکند
  • از محتوای شما به خوبی استفاده میکند

در زیر یک راهنمای فشرده برای ساخت مرکز محتوای شما آمده است:

  • اهداف را تعیین کنید
  • مخاطبان خود را بشناسید و چه چیزی کارآمد است
  • ممیزی محتوای موجود
  • معماری را تعریف کنید
  • ایده پردازی کنید
  • یک نقشه راه محتوا و سیستمهای مدیریت ایجاد کنید
  • خوب بنویسید و بهینهسازی کنید
  • ترویج
  • اندازهگیری و بهبود

۲.       عکاسی محصول

ظاهر در صنعت شما مهم است، اما شما قبلاً این را میدانستید؛ تعجب میکنید که چرا رقبای شما از چپ و راست عملکرد بهتری از شما دارند؟ به تجربه کامل بصری سایر برندهای تجارت الکترونیک توجه زیادی داشته باشید. وقتی آنلاین خرید میکنید، به ثبات و یکپارچگی که تجربه میکنید توجه کنید. یا به مشکلات و مشکلات توجه کنید.

به عنوان مثال یک فروشگاه لباس را در نظر بگیرید. همه ما میتوانیم از تصاویر زیبای محصول قدردانی کنیم. مدلی که شلوار جین مورد نظرتان را پوشیده است به شما ایده میدهد که چطور ممکن است روی بدن شما بخوابد. مشتریان شما میخواهند محصول شما را روی خود، در خانه یا زندگی خود تصور کنند.

۳.       تخصص موضوع

میلیاردها راه برای اثبات تخصص شما وجود دارد. فیلمهای زیر را برای بازاریابی محتوا در نظر بگیرید:

  • چگونه از محصول خود استفاده کنید
  • چگونه محصول خود را میسازید
  • هیاهوهای مشتری یا داستانهای موفقیت
  • نکات داخلی در مورد استفاده مؤثر و فواید
  • داستان تأسیس
  • پشت صحنه

صفحات فرود

  • اصطلاحات یا مقالات واژه نامه (برای موارد فنی)
  • سؤالات متداول
  • مواد یا مواد مورد استفاده
  • راهنمای هدیه
  • کتابهای الکترونیکی
  • اینفوگرافیک

۴.       محتوای تولید شده توسط کاربر

مشتریان وفادار شما دوست دارند اطلاعات مربوط به محصول شما را منتشر کنند. اگر بودجه کافی برای یک کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ ندارید، همچنان میتوانید از طرفداران خود استفاده کنید. محتوای تولید شده توسط کاربر (UGCکسبوکار شما را با اثبات اجتماعی ترکیب میکند. ما بیشتر تمایل داریم به تجربه یک شخص واقعی در مورد یک محصول اعتماد کنیم تا اینکه به تبلیغات یک شرکت باشیم.

سخن پایانی

شما دانش و ابزار مورد نیاز خود را دارید و وقت آن است که استراتژی بازاریابی محتوای برنده خود را توسعه دهید برای این کار میتوانید از یک آژانس دیجیتال مارکتینگ معتبر کمک بگیرید. میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر با آکادمی توسعه کسبوکار دکتر نعمتی در ارتباط باشید:

۰۲۱۲۲۶۴۴۷۷۳

۰۲۱۲۶۶۴۳۰۶۴

۰۲۱۲۶۶۰۱۷۹۵

وبسایت:

www.nematiacademy.com

اینستاگرام:

nematiacademy

drnemati_official

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

 لوله پلکسی

فیزیک یازدهم تجربی

پمپ بشکه کش

ظروف یکبارمصرف

امداد باتری ایرانخودرو

پراپ فرم

دمپایی عمده

خرید صندل عمده

استابلایزر سروو موتوری

فرکانس متر

چسباندن زيرنويس

یوتوفارکس

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

خرید رپورتاژ ارزان

مکانیک سیار

خرید رپورتاژ آگهی