بک لینک ها در سال ۲۰۲۴: گرایش هایی که باید دنبال کرد و دام هایی که باید به آنها توجه کرد
برای مدت طولانی لینکسازی و خرید رپورتاژ ارزان فعالیتی بود که بازاریابان سئو زمان و تلاش خود را بیش از همه روی آن سرمایهگذاری میکردند، زیرا توافق عمومی بر این بود که بک لینکها بیشترین تأثیر را بر جایی که صفحه شما در رتبهبندی گوگل قرار میگیرد دارند. با این حال، گوگل همچنان افزوده
برای مدت طولانی لینکسازی و خرید رپورتاژ ارزان فعالیتی بود که بازاریابان سئو زمان و تلاش خود را بیش از همه روی آن سرمایهگذاری میکردند، زیرا توافق عمومی بر این بود که بک لینکها بیشترین تأثیر را بر جایی که صفحه شما در رتبهبندی گوگل قرار میگیرد دارند. با این حال، گوگل همچنان افزوده های جدیدی را به خط مشی های خود ارائه می کند. Google Search Essentials، که قبلاً دستورالعملهای Google Webmaster بود، باعث میشود بازاریابان سئو تاکتیکهای جدیدی ابداع کنند و لینکسازی در حال انجام تغییرات زیادی است. در این مقاله، میخواهیم به یک سوال مهم سئو پاسخ دهیم: آیا لینکسازی در سال ۲۰۲۴ هنوز یک چیز است؟ و اگر بله، چه روندهایی را باید در نظر گرفت؟
برای لینک بیلدینگ چه چیزی موجود است؟
پاسخ کوتاه به این سوال که آیا لینکسازی همچنان یک تاکتیک قابل اجرا در سئو در سال آینده است، بله، البته که همینطور است. با این حال، چند اخطار وجود دارد. گوگل در طول سالها در مورد نحوه نگاه کردن به هرگونه تلاش برای دستکاری رتبه خود با کمک بک لینکها بسیار مشخص و ثابت بوده است: با تحقیر. و در طول سال های اخیر سیاست های آن در قبال ایجاد لینک کلاه سیاه شدیدتر شده است.
همچنین، اگر قبلاً بین کمیت و کیفیت پیوندهایی که منجر به منبع شما و جایگاه شما در SERP میشود، وابستگی مستقیمتری وجود داشت، امروزه الگوریتمهای Google بر تعداد بسیار زیاد و متنوعتری از عوامل متکی هستند که شامل کیفیت شما میشود. محتوا، کمیت و اعتبار سیگنال های اجتماعی، روان بودن تجربه کاربر در منبع شما و حتی سرعت بارگذاری صفحه شما. برای پیچیده تر کردن همه چیز، Google همچنین میزان اندازه گیری همه معیارها را در برابر یکدیگر محاسبه می کند. بنابراین، اگر نمایه بک لینک قوی دارید اما حضور و پوشش رسانه های اجتماعی شما ضعیف است، امتیازی که از بک لینک های خود دریافت می کنید کاهش می یابد. و بالعکس، وقتی همه معیارهای شما نشان می دهد که شما خوب کار می کنید، آنها می توانند یکدیگر را تقویت کنند.
ما میتوانیم نتیجه بگیریم که واضح است، در حالی که لینکسازی دیگر عامل تعیینکننده در نتایج Google SERP شما نیست، اما همچنان تأثیر زیادی بر عملکرد کلی سئوی شما دارد، بنابراین حفظ یک پروفایل بکلینک سالم هنوز هم بیشتر از یک موضوع مرتبط است.
لینک بیلدینگ در سال ۲۰۲۴: هموار کردن راه برای نوآوری
اکنون بیایید نگاهی دقیقتر به برخی از روندهای جدیدی بیندازیم که اخیراً ظهور کردهاند، اما تأثیر زیادی بر چگونگی توسعه لینکسازی در آینده نزدیک دارند.
هوش مصنوعی
به طور خلاصه، استفاده از هوش مصنوعی مانند یک آتش سوزی در حال گسترش است و دامنه SEO نیز از این قاعده مستثنی نیست. اکنون هوش مصنوعی برای اتوماسیون هوشمند در گردش کار لینک سازی و تولید محتوا استفاده می شود. همچنین به بازاریابان این امکان را می دهد که با تلاش کمتر کمپین های لینک بیلدینگ هدفمندتر و شخصی تر ایجاد کنند.
UX
معیارهای تجربه کاربر در نحوه رتبه بندی صفحات وب در SERP توسط گوگل اهمیت بیشتری پیدا می کنند. مراقب باشید که سایت شما بسیار کاربر محور باشد، در غیر این صورت هیچ تعداد بک لینک عالی شما را از رتبه های پایین در SERP نجات نمی دهد.
شخصی سازی
به جای ترجیحات گوگل برای لینک سازی طبیعی، بسیار مهم است که کمپین های گسترده ای را شامل شود و روابط طولانی مدت با منابع دیگر ایجاد کنید تا بتوانید پیوندها را تبادل کنید و یکدیگر را به نفع متقابل خود تبلیغ کنید.
لینک های پولی
خبر خوب این است که گوگل بالاخره با لینک های پولی مشکلی ندارد. تا زمانی که آنها را به عنوان علامت گذاری کنید. لینکهای Nofollow به خودی خود در رتبه شما حساب نمیشوند، اما به افزایش ترافیک و افزایش دید شما کمک میکنند، که در نهایت تأثیر مثبت کلی بر پروفایل شما میگذارد.
لینک ساختمان کلاه خاکستری
لینک بیلدینگ کلاه خاکستری به دلیل استفاده از تاکتیکهای تهاجمی و مؤثر لینکسازی که کاملاً سفید نیستند، محبوبیت پیدا میکند، اما موفق میشود در سمت بد گوگل قرار نگیرد. از نقطه نظر دستورالعمل های گوگل، این تاکتیک ها یک منطقه خاکستری هستند.
بهترین استراتژی های لینک سازی در سال ۲۰۲۴
به خاطر داشته باشید که امروزه لینک بیلدینگ به سمت درآمد لینک تغییر می کند، در اینجا بهترین استراتژی های لینک بیلدینگ برای به دست آوردن بک لینک های معتبر برای شما آورده شده است که تلاش های سئوی شما را افزایش می دهد، نه اینکه آنها را غرق می کند.
بازاریابی محتوا
نه سریع ترین، اما امن ترین راه با Google. اگر بتوانید مخاطبان خود را به اندازه کافی درگیر کنید تا بخواهید محتوای شما را به اشتراک بگذارند و شما را به دوستان و فالوورهایشان توصیه کنند، بهترین گزینه است. این کار مستلزم تلاش و زمان مستمر است و ایجاد محتوای جذاب به خودی خود کار سختی است، اما ارزش تلاش را هم ندارد. همچنین در تمام فعالیت های روابط عمومی که دنبال می کنید کمک خواهد کرد.
استفاده از ابزارهای پیشرفته لینک بیلدینگ
اگر چیزی می تواند بدون جلب توجه ناخواسته گوگل خودکار شود، باید آن را خودکار کنید. ابزارهایی مانند Serpzilla به شما این امکان را میدهند که زمان و تلاشی را که صرف جستجوی لینک، تجزیه و تحلیل و دسترسی به آن میکنید، به میزان قابل توجهی کاهش دهید و بک لینکهایی کاملا سالم و طبیعی ارائه دهید.
روابط و جامعه قوی در جایگاه خود ایجاد کنید
ایجاد همکاری های طولانی مدت با اینفلوئنسرها، دنبال کنندگان وفادار و گرم، دسترسی خوب به وب سایت هایی با اقتدار بالا، همگی برای ایجاد زمان می برد، اما وقتی این کار را انجام دادید، مانند یک جذابیت شروع به کار می کنند و فقط باید از این ارتباطات پشتیبانی کنید.
حضور خود را در رسانه های اجتماعی افزایش دهید
اگر میخواهید یک کمپین سئو موفق راهاندازی کنید، امروزه پشتیبانی از رسانههای اجتماعی ضروری است. برای پست کردن منظم، تعامل با مخاطبان و نظارت بر سیگنال های اجتماعی خود وقت بگذارید. روی وبلاگ نویسی مهمان، همکاری های تأثیرگذار و پوشش رسانه ای سرمایه گذاری کنید.
بهترین ابزارها و پلتفرم های لینک سازی
امروزه، اگر به دنبال یک کمپین لینک بیلدینگ در مقیاس وسیع هستید، راه اندازی آن بدون پشتیبانی انواع ابزارها و پلتفرم های لینک بیلدینگ تقریبا غیرممکن است. شما به ابزارهایی برای نظارت بر نمایه خود و نمایه های رقبای خود و جمع آوری تجزیه و تحلیل های گسترده مانند Semrusn و Ahrefs نیاز دارید، ممکن است بخواهید به دنبال ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی باشید تا در تولید محتوا به شما کمک کنند، قطعاً باید از ابزارهایی استفاده کنید. برای مدیریت گسترش خود، زیرا کمپین شما گسترده خواهد بود. شما همچنین می توانید به دنبال راه حل همه چیز در یک باشید، مانند Serpzilla، که در آن می توانید لینک سازی خود را به راحتی خودکار کنید و فقط برای پیوندها هزینه کنید و کل کمپین خود را با استفاده از چندین ابزار قدرتمند زیر نظر داشته باشید.
معمولاً ترکیبی از ابزارهای اتوماسیون و تجزیه و تحلیل بهترین عملکرد را دارد.
مشکلات و نکات بزرگ در لینک بیلدینگ
با سختتر شدن خطمشیهای گوگل هر سال، قیمت اشتباه در کمپین ساخت لینک افزایش مییابد. یک گام اشتباه و شما می توانید به طور کامل برای مدت طولانی از SERP حذف شوید که اکثر مشاغلی که در این وضعیت قرار می گیرند مجبورند کمپین های SEO خود را از ابتدا شروع کنند. یعنی با یک وب سایت جدید، دامنه و گاهی اوقات حتی نام تجاری. در اینجا چند چرخش در مسیر لینک سازی شما وجود دارد که نباید انجام دهید.
خرید بسته های لینک با کیفیت بد
اگر نمیخواهید نام تجاری خود را در سراسر انجمنهای مخفی، خارج از مکان و زمینه مشاهده کنید و متعاقباً از مجازات گوگل رنج ببرید، این کار را نکنید. نه تنها تلاشهای سئوی شما را خراب میکند، بلکه شهرت شما نیز آسیب میبیند و همچنین مخاطبان یاد میگیرند که به چنین اشارههایی اعتماد نکنند.
استفاده از دایرکتوری های پیوند و مزارع پیوند
سرکوب گوگل در مزارع پیوند بدنام است، بنابراین باید از داشتن کاری با آنها اجتناب کنید. در حالی که دایرکتوری های پیوند ایمن تر هستند، آنها نیز متعلق به گذشته هستند. اگر در گذشته روشی موثر برای ارائه بک لینک بودند، امروزه گوگل به معنای واقعی کلمه هیچ اهمیتی برای آنها قائل نیست، بنابراین آنها واقعاً کاری برای سئوی شما انجام نمی دهند و ارزش تلاش را ندارند.
درگیر شدن در ساخت لینک کلاه سیاه
یک نه بزرگ دیگر اگر فکر می کنید می توانید از چشم تنبیه کننده گوگل پنهان شوید و با ساخت لینک کلاه سیاه فرار کنید، بهتر است در مورد آن تجدید نظر کنید. به محض شروع ایندکس شدن صفحات شما، گوگل آنها را از نظر لینک سازی کلاه سیاه نیز بررسی می کند و عواقب آن چندان دور نخواهد بود.
در پایان
لینک بیلدینگ با گذشت سالها پیچیده تر می شود و به رویکردهای نوآورانه، نظارت مستمر و ابزارهای هوشمند نیاز دارد. همانطور که گوگل همچنان پیچ های الگوریتم های انتخاب SERP را سفت می کند، استراتژی ها و ابزارهای لینک سازی همچنان به توسعه می رسند و متنوع تر و مبتکرتر می شوند. آیا لینک بیلدینگ هنوز در سال ۲۰۲۴ یک چیز است؟ کاملا بله.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰