کد خبر : 204278
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 آبان 1401 - 10:33

شش روش و راهکار نوین برای افزایش فروش در کسب‌وکارها و مشاغل مختلف…

شش روش و راهکار نوین برای افزایش فروش در کسب‌وکارها و مشاغل مختلف…

  برخی از کسب‌وکارهای قدیمی، معمولا دست از تبلیغات و روش‌های جدید بازاریابی می‌کشند و بر این باور هستند که مشتریان مخصوص به خودشان را دارند، اما دنیای پر رقابت امروزی به گونه‌ای شده است که اگر معروف‌ترین برندها و کمپانی‌ها هم تبلیغ نکنند، نه تنها مشتریان جدیدی جذب نمی‌کنند بلکه مشتریان قدیمی خود را

 

برخی از کسب‌وکارهای قدیمی، معمولا دست از تبلیغات و روش‌های جدید بازاریابی می‌کشند و بر این باور هستند که مشتریان مخصوص به خودشان را دارند، اما دنیای پر رقابت امروزی به گونه‌ای شده است که اگر معروف‌ترین برندها و کمپانی‌ها هم تبلیغ نکنند، نه تنها مشتریان جدیدی جذب نمی‌کنند بلکه مشتریان قدیمی خود را نیز از دست می‌دهند. از این رو روش‌های متعدد و راهکارهای نوینی برای افزایش فروش وجود دارد. روش‌هایی نظیر، تولید محتوای مرتبط با محصولات و خدمات، استراتژی‌های مربوط به قیمت‌گذاری، برگزاری مسابقات، رویکردهای مبنی بر کیفیت محصولات، تبدیل اعتراض مشتری برای خرید، دسته‌بندی مشتریان و ارسال اس ام اس تخصصی برای مخاطبان هدف و… از این موارد هستند. صاحبین مشاغل و کسب‌وکارها جهت فروش بیشتر محصولات و خدمات خود می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

ارسال اس ام اس تخصصی

از محصولات و خدمات خود محتوای درست بسازید

هنگامی که مشاغل و کسب‌وکارها این امکان را دارند که از وب‌سایت‌ها و سایر پلتفرم‌ها و شبکه‌های مجازی، محصولات و خدمات خود را معرفی کنند، باید اطلاعات دقیق و درستی را در مورد آن‌ها به مخاطبان ارائه دهند. مخاطبان در مورد محصولی که قصد خرید آن را دارند قطعا تحقیق می‌کنند و از این رو دادن اطلاعات صحیح به آنان بسیار حائز اهمیت است. از طرف دیگر از محتوای معرفی با کالایی که مشتریان خریداری کرده‌اند، متفاوت باشد، مشتریان می‌توانند از همان پلتفرم‌های تبلیغاتی استفاده کرده و نظرشان را در مورد عدم تطابق محتوا و کالا ذکر کنند، این امر باعث می‌شود سایر مخاطبان دیگر خرید نکنند همچنین جلب نظر و اعتماد دوباره آنان کار بسیار سختی بوده و مستلزم صرف هزینه و زمان بسیار زیادی است.

استراتژی‌های قیمت‌گذاری صحیح داشته باشید

قیمت مهم‌ترین مسئله‌ای است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. برخی از بازاریابان بر این باور هستند که تعداد زیاد صفرها روی قیمت محصولات موجب پس‌زدگی از سوی مخاطبان می‌شود، به طور مثال اگر به جای ۰۰۰/۰۰۰/۱ تومان به همراه ۶ عدد صفر تنها نوشته شود ۹۹۸ هزار تومان، از نظر روانی مشتریان بیشتر ترغیب به خرید می‌شوند. همچنین برخی دیگر نیز بر این باور هستند که نوشتن عدد ۹۹۸ تومان به جای یک‌میلیون تومان به این معناست که فروشنده به دنبال سود بیشتر نیست و قیمت تمام شده محصول هرچقدر شده است را به مشتریان خود اعلام می‌کند.

ارسال انبوه پیامک

مسابقه برگزار کنید و مشتری جذب کنید

برگزاری مسابقات برای جذب مشتری، روش محبوب خیلی از مشاغل است. اما در چند سال اخیر به دلیل استفاده کسب‌وکارها از پنل ارسال انبوه پیامک باعث شده است که نظر مخاطبان نیز به این روش جلب شود. راهکارهای خلاقانه بسیار زیادی در برگزاری مسابقات و همچنین جوایز وجود دارد که کسب‌وکارها با توجه به بودجه خود می‌توانند آن‌را برگزار کرده تا بتوانند فروش محصولات خود را بیشتر کنند.

کیفیت را فدای کمیت نکنید

در بسیاری از موارد وقتی فروش محصولی بالا می‌رود، تولیدکنندگان برای آنکه بتوانند پاسخ‌گوی نیاز خریداران باشند، از کیفیت آن کاسته و بر تعداد آن اضافه می‌کنند، این امر شاید در ابتدای کار باعث سودآوری شود اما بزرگ‌ترین ضربه را به محصول و برند می‌زند، اعتماد خریداران صلب شده و دیگر هیچ یک از مشتریان به آن کالا اعتمادی ندارند.

برگزاری مسابقه پیامکی

از اعتراضات مشتریان بهره ببرید

هنگامی که نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت محصولات و خدمات خود را بشناسید، به راحتی می‌توانید نسبت به هر مشتری رویکرد متفاوتی را اتخاذ کنید. این امر باعث می‌شود که مشتریان بدانند به چه دلیل محصول خاصی را به آنان پیشنهاد کرده‌اید. به طور مثال وقتی فروشگاه خود قفسه لباس‌های زنانه بیشتر از مردانه است، و آقایی به این امر معترض می‌شود، یک فروشنده حرفه‌ای به او پاسخ می‌دهد که: «به این دلیل که خانم‌ها بیشتر از آقایان خرید می‌کنند» حالا برای آنکه مشتری ثابت کند که این طور نیست سعی می‌کند حتما از فروشگاه خرید کند.

مشتری‌های هدف خود را بشناسید برای آن‌ها پیامک ارسال کنید

یکی دیگر از روش‌های نوین در بازاریابی‌های نسل جدید، شناخت مخاطبان هدف است. مخاطبان هدف یعنی کسب‌وکارها دقیقا می‌دانند محصول و خدماتی را که ارائه می‌دهند به چه گروه، جنسیتی، سنی، شغلی و … تعلق دارد. این مسئله بسیار در مارکتینگ حائز اهمیت است چرا که تمامی استراتژی‌های فروش، استوری تلینگ و هرآنچه که برای معرفی یک محصول جدید بسیار اهمیت دارد شناخت مخاطب هدف است. شناخت مخاطبان هدف آنقدر اهمیت دارد که به راحتی مشتریان بالقوه را به مشتریان بالفعل و دائمی می‌تواند تبدیل کند، به طور مثال وقتی خانمی پیامک تبلیغاتی رو دریافت می‌کند که تنها به او و خانم‌های هم سن‌وسال او تخصص دارد، باعث می‌شود حس بهتری نسبت به محصولات یا برند شرکت تبلیغ کننده پیدا کند و معمولا منجر به خرید می‌شود.

ارسال پیامک در تهران

دنیای پر رقابت باعث شده است که مشاغل و کسب‌وکارهای از روش‌ها و راهکارهای نوین برای بالا بردن فروش خود استفاده کنند؛ که استفاده از پلتفرم‌ها، پنل‌های ارسال پیامک، نرم‌افزارها و همچنین اپلیکیشن‌ها نیز به این مهم بسیار کمک می‌کنند. اما با این حال در کلان‌شهرهایی مثل تهران تنها استفاده از یک رویکرد و استراتژی نمی‌تواند به تنهایی ثمربخش باشد، از این رو کسب‌وکارهایی موفق به جذب مشتری می‌شوند که از چنین روش‌هایی به صورت هوشمندانه و همچنین خلاقانه استفاده کنند. به طور مثال ارسال اس ام اس در شهر تهران در کنار سایر روش‌های تبلیغاتی می‌تواند منجر به جذب مشتری و همچنین افزایش فروش محصولات و خدمات شود.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پمپ بشکه کش

کشنده اسکانیا

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

تعمیر گیربکس اتوماتیک سوناتا با بهترین قیمت و تضمین کیفیت

پراپ فرم

ترينر

چسباندن زيرنويس

یوتوفارکس

خرید رپورتاژ ارزان

مکانیک سیار

خرید رپورتاژ آگهی