کد خبر : 69684
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 23:07

واکنش توییتری سفارت کره نسبت به انتقادات رسانه‌ها در پی اهدای ماسک

واکنش توییتری سفارت کره نسبت به انتقادات رسانه‌ها در پی اهدای ماسک

سفارت کره جنوبی در تهران در توییتی به منظور پاسخ به برخی انتقادات نسبت به اهدای ماسک نوشت: دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد.  سفارت کره جنوبی در تهران در توییتی نوشت: دوستی ‎ایران و ‎کره ۶۰سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان ‎افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون

واکنش توییتری سفارت کره نسبت به انتقادات رسانه‌ها در پی اهدای ماسک

سفارت کره جنوبی در تهران در توییتی به منظور پاسخ به برخی انتقادات نسبت به اهدای ماسک نوشت: دوستی ایران و کره ۶۰ سال قدمت دارد.

 سفارت کره جنوبی در تهران در توییتی نوشت: دوستی ‎ایران و ‎کره ۶۰سال قدمت دارد. کره برای حمایت از ایران در امور پناهندگان ‎افغان به ایران معادل ۲۷ میلیون دلار کمک کرد و همچنین با کمک حدود ۸ میلیون دلار از ایران درمبارزه با ‎کووید حمایت کرد که شامل یک میلیون ‎واکسن ‎آسترازنکا، یک میلیون ماسک و کیت‌های PCR است.

بر اساس این گزارش، خبر اهدای ۲هزار ماسک توسط کره جنوبی به یکی از بیمارستان‌ها در تهران مورد انتقاد رسانه‌ها و بسیاری قرار گرفت بطوری که خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز امروز در نشست هفتگی خود  در این‌باره و این که آیا این خبر طنز است و نگاه ایران به این خبر و اقدام کره جنوبی چیست، گفت: طنز نیست.
وی همچنین بیان کرد: البته اجازه بدهید همین موضوع را در حد طنز نگه داریم. مردم کره جنوبی در جاهای مختلف نشان داده‌اند با آنچه که دولت کره در قبال ایران نشان داده به نوعی نارضایتی دارند و ما این را در موضوعات مختلف احساس می‌کنیم.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین گفت: ما سعی کرده‌ایم موضوعاتی که مربوط به اقدامات و سیاست‌های دولت کره در قبال پول‌های بلوکه شده ایران در کره است را از برخی از مسائل دیگر جدا کنیم تا کمترین تأثیر را بر روابط دو کشور بگذارد.

وی ادامه داد:  فکر می‌کنم هیچ ملتی برنتابد که دست کشور و ملت دیگری در جیبش باشد. این پول‌ها متعلق به ملت ایران است، باید به مردم ایران بازگردانده شود. تلاش‌هایی در این زمینه صورت گرفته ولی به اندازه کافی نبوده است. ما در وزارت خارجه با بانک مرکزی و همچنین طرف کره‌ای صحبت کرده‌ایم، ارتباط داریم. اراده‌ای در این زمینه وجود دارد ولی محقق نشده است و باید سعی کنیم که این موضوع محقق شود.
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تعمیر گیربکس کیا

دمپایی عمده

دانلود آهنگ جدید

پرستاری از سالمندان در منزل

تبلیغات در بله

آموزش حسابداری

تقویت انتن موبایل

پخش کننده ظروف یکبارمصرف

یوتوفارکس

خرید صندل عمده

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

تولید فیلم استرچ

خرید کلاه کاسکت

خرید رپورتاژ ارزان

مکانیک سیار

خرید رپورتاژ آگهی