کد خبر : 208606
تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 فروردین 1403 - 17:03

مشاوره بی کیفیت خارج از کشور دردسر همیشگی خارج نشینان!

مشاوره بی کیفیت خارج از کشور دردسر همیشگی خارج نشینان!

  مهاجرینی که عازم کشورهای دیگر می‌شوند، همیشه با مشکلات روحی و روانی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکلات می‌تواند زندگی آنها را تحت تاثیر قراردهد. اما مشکل آنها زمانی تشدید می‌شود که نمی‌توانند به درستی از خدمات مشاوره استفاده کنند. دلیل آن چیست؟ در این مقاله به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

 

مهاجرینی که عازم کشورهای دیگر می‌شوند، همیشه با مشکلات روحی و روانی متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند. این مشکلات می‌تواند زندگی آنها را تحت تاثیر قراردهد. اما مشکل آنها زمانی تشدید می‌شود که نمی‌توانند به درستی از خدمات مشاوره استفاده کنند. دلیل آن چیست؟ در این مقاله به جواب این سوال خواهیم پرداخت.

 

زندگی خارج از کشور به خودی خود چالش های زیادی مانند محیط جدید و دوری از خانواده دارد، با این حال عدم دسترسی به مشاور روانشناس خوب و باتجربه می تواند آسیب های مهاجرت را بیشتر از پیش کند. به همین دلیل ایرانیان زیادی خارج از کشور حضور دارند که نمی توانند چالش های موجود را به خوبی حل کنند و همیشه همراه خود دارند.

دلیل اول: تفاوت‌های فرهنگی میان مشاور و مراجعه کننده

اولین مشکلی که مهاجرین در هنگام دریافت مشاوره با آن روبه‌رو می‌شوند، تفاوت‌های فرهنگی میان مشاور خارجی و مراجعه کننده است. اصولا تفاوت‌های فرهنگی خود مهمترین منشا برای مشکلات روحی این دسته از افراد است. زمانی که وارد کشوری جدید با فرهنگی کاملا متفاوت می‌شوند، تناقض‌ها و پارادوکس‌های موجود می‌تواند حسابی آنها را درگیر کند.

پس باید به کسی مراجعه کنند که بتواند این گونه تفاوت‌ها را درک کند. آیا مشاوری که تمام عمرش در همان کشور زندگی کرده و با هیچ کدام از این موارد روبه‌رو نبود می‌تواند راهکارهایی برای حل این مشکل عمده ارائه کند؟ مسلما خیر. شناخت چالش‌ها، مشکلات، تفاوت‌ها و تناقض‌های موجود میان دو فرهنگ، نقش عمده‌ای در درمان آن دارد. به همین جهت بهتر است که در این‌گونه موارد به مشاوری مراجعه کرد که خود تجربه مهاجرت به سرزمینی بیگانه را نیز داشته باشد.

دلیل دوم: هزینه بالای مشاوره در خارج کشور

ورود به یک کشور جدید، واحد پولی جدید، مالیات‌ها و قیمت‌های جدید نیازمند یک برنامه منسجم مالی است. کسانی که مهاجرت می‌کنند، باید در ابتدای راه به اصطلاح حواسشان به دخل و خرجشان باشد. حالا اگر در این میان مشکلات روحی نیز گریبان‌گیر خانواده شود، چه می‌توان کرد.

سیستمهای مشاوره و درمان در کشورها کاملا با هم متفاوت است. به همین دلیل ممکن است برای مهاجرین شرایط دریافت مشاوره بسیار سخت بوده و مستلزم پرداخت هزینه‌های گزاف باشد. بدیهی است که این مشکل می‌تواند حتی درمان و دریافت مشاوره را کاملا تحت تاثیر خود قرار دهد. به همین جهت استفاده از مشاوره‌های آنلاین می‌تواند به خوبی این مشکل را حل کرده و به آنها اطمینان خاطر دهد که نیازی به پرداخت هزینه زیادی نیست.

دلیل سوم: عدم درک صحیح مراجعه کننده به خاطر تفاوت در زبان

شاید مشاور خود برخی مشکلات مربوط به مهاجرت را درک کرده و بتواند راهنمایی‌هایی نیز دراین مورد به مراجعه کننده خود داشته باشد، اما باز هم به دلیل تفاوتهای زبانی میان آنها احتمال عدم درک صحیح مراجعه کننده وجود دارد. مخصوصا افرادی برای زندگی مهاجرت می‌کنند و زبان کشور دیگر را در حد متوسط و نیازهای روزانه خود بلد هستند، برای برقراری ارتباط و توضیح صحیح وضعیت خود با مشکلاتی زیادی روبه‌رو خواهند بود. اما مسلما صحبت کردن با یک هم زبان که قادر است معنای درست کلمات و اصطلاحات را درک کند، بسیار کارگشاتر است.

ضمن اینکه این دسته از افراد هنگام صحبت کردن باید تمرکز زیادی روی حرف زدن داشته باشند و همین مسئله می‌تواند باعث افزایش اضطراب و استرس آنها نیز شود. در نیتجه مشکلات او دو چندان خواهد بود.

دلیل چهارم: اهمیت رعایت حریم خصوصی در جلسات مشاوره روانشناسی خارج از کشور

رعایت حریم خصوصی همیشه برای کسانی که به مشاورین و روانشناسان مراجعه می‌کنند، بسیار مهم است. افراد به دلیل جایگاه اجتماعی یا شغلی خود ترجیح می‌دهند که کسی از مشکلات روحی و روانی آنها مطلع نشوند. اما آیا مراجعه حضوری می‌تواند آنطور که باید و شاید این مورد را رعایت کند؟

مسلما روانشناسان نسبت به حفظ حریم شخصی و حرف‌های خصوصی افرادی که به آنها مراجعه می‌کنند، رازدار هستند و این اطلاعات محرمانه را جایی منتشر نمی‌کنند. اما همیشه این احتمال وجود دارد که این اتفاق بیفتد و حریم شخصی افراد مورد تعرض دیگران قرار گیرد. اما مشاوره آنلاین هیچ کدام از این مشکلات را نداشته و می‌توان با خیالت راحت از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کرد. اگر شما هم با چالش های متنوع در جلسات روبرو هستید، پیشنهاد می کنیم برای مشاوره خارج از کشور روانشناسی و ارتباط با مشاور ایرانی به این سایت مراجعه نمائید.

دلیل پنجم: داشتن حس آرامش کمتر و استرس بیشتر در مواجه با مشاور ناآشنا

قرار گرفتن در یک محیط غریبه معمولا برای افراد زیادی سخت و طاقت‌فرسا است. مخصوصا زمانی که آن شخص با مشکلات روحی و فشارهای روانی زیادی درگیر باشد. این احساسات ناخوشایند می‌تواند وضعیت روحی فرد را تشدید کرده و اثرات نامطلوبی روی سلامت جسم و روان او داشته باشد.

مراجعه به مشاور در ابتدای امر مهاجرت، زمانی که شخص هنوز نتوانسته به خوبی خودش را با شرایط آن جامعه وفق دهد و هنوز درک درستی از سیستم درمانی آنجا ندارد، می‌تواند برای او بسیار سخت بوده باعث استرس و اضطراب او می‌شود. بدیهی است در این مواقع افرادی دنبال جاهایی می‌گردند که در آنجا احساس راحتی و آسایش کنند و بتوانند احساسات و هیجاناتشان را کنترل کنند.

دلیل ششم: مشکلات دوری از خانواده و عدم درک این حس توسط مشاور

فرهنگ مردمان مشرق زمین با غربی‌ها تفاوت‌های زیادی با هم دارند که شاید بتوان مهمترین و شاخص‌ترین آن را رابطه نزدیک با اعضای خانواده و دوری از آنها دانست. در جوامع غربی، خانواده‌ها فرزندان خود را از سنین کم آماده دوری از خانواده می‌کنند و معمولا از ۱۸ سالگی به بعد، از خانواده‌ها جدا می‌شوند. اما در کشوری مثل ایران چنین نیست و وابستگی‌های عاطفی عمیقی میان اعضای خانواده وجود دارد.

به همین دلیل اولین مشکلی که گریبان افراد مهاجر را می‌گیرد، دلتنگی دوری از خانواده و ناتوانی در پذیرش آن است. اما آیا این مسئله برای مشاوری که در فرهنگی کاملا متفاوت رشد کرده، ملموس است؟ شاید حتی برایش بچگانه باشد و نتواند آنطور که باید و شاید راهکارهای موثری برای این دسته از افراد ارائه دهد. مسلما اولین قدم در ارائه درمان و راهکار حل مسئله، درک کامل و مناسب آن است. به همین دلیل مشاوری که در این مورد با مراجعه کننده سنخیت دارد و قادر به درک این دلتنگی است، بهتر می‌تواند برای آن راهکار ارائه دهد.

جمع بندی

افرادی که به امید ساختن یک زندگی جدید راهی کشوری دیگری می‌شوند، معمولا با مشکلات روحی و روانی متعددی مواجه می‌شوند که می‌توانند منشا مختلفی داشته باشند. در این مواقع اولین اقدامی که افراد می‌کنند، مراجعه به مشاور است. اما به دلایلی که ذکر شد، نمی‌توان آن‌طور که باید و شاید از خدمات آنها استفاده کرد و مشکل را حل کرد. به همین دلیل استفاده از مشاوره‌های آنلاین می‌تواند برای این دسته از افراد راهگشا باشد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 2 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دمپایی عمده

خرید صندل عمده

کامل ترین مرجع پی ال سی

بهترین قالیشویی تجریش

استابلایزر سروو موتوری

فرکانس متر

چسباندن زيرنويس

تعمیر گیربکس کیا

دانلود آهنگ جدید

پرستاری از سالمندان در منزل

تبلیغات در بله

آموزش حسابداری

تقویت انتن موبایل

پخش کننده ظروف یکبارمصرف

یوتوفارکس

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

خرید کلاه کاسکت

خرید رپورتاژ ارزان

مکانیک سیار

خرید رپورتاژ آگهی