کد خبر : 208590
تاریخ انتشار : شنبه 19 اسفند 1402 - 12:25

کدام عمل لاغری امن و کم خطرتر است؟

کدام عمل لاغری امن و کم خطرتر است؟

امروزه اضافه وزن یک مشکل شایع است که افراد زیادی را سراسر جهان درگیر کرده است. متاسفانه اگر اضافه وزن از حد خاصی فراتر برود، به یک مشکل جدی تبدیل می‌شود و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. در این مرحله است که پزشکان به فرد توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت خود وزن کم

امروزه اضافه وزن یک مشکل شایع است که افراد زیادی را سراسر جهان درگیر کرده است. متاسفانه اگر اضافه وزن از حد خاصی فراتر برود، به یک مشکل جدی تبدیل می‌شود و سلامت فرد را به خطر می‌اندازد. در این مرحله است که پزشکان به فرد توصیه می‌کنند که برای حفظ سلامت خود وزن کم کند. بسیاری برای کاهش وزن به رژیم غذایی، ورزش و تغییر سبک زندگی رو می‌آورند؛ اما این روش برای همه کارساز نیست. برخی از افراد به دلیل مشکلات متابولیستی و ژنتیکی نمی‌توانند به راحتی وزن کم کنند. برخی هم از مشکلات هورمونی و بیماری‌های زمینه‌ای رنج می‌برند و داروهای خاصی مصرف می‌کنند که کاهش وزن را دشوار و حتی غیرممکن می‌کند. در این شرایط است که پزشکان عمل‌های لاغری را توصیه می‌کنند.

مزیت عمل‌های لاغری نسبت به دیگر روش‌های کاهش وزن، درصد موفقیت بالای آن‌ها است. یافته‌ها نشان می‌دهند که درصد موفقیت عمل‌های لاغری در بلندمدت بین ۶۸ تا ۷۴ درصد است و اثر این عمل‌های جراحی تا ۲۰ سال پس از عمل همچنان باقی خواهد ماند. کسانی که عمل‌های لاغری انجام می‌دهند، معمولا بین یک تا دو سال کاهش وزن شدیدی را تجربه می‌کنند که این موضوع به حفظ سلامتی آنان کمک می‌کند. با این حال بسیاری از افراد نگران امنیت این عمل‌های جراحی هستند و نگران هستند که عوارضی در کار باشد. در ادامه با هم می‌بینیم که آیا عمل‌های لاغری واقعا ایمن هستند یا نه.

عمل لاغری

آیا عمل لاغری امن وجود دارد؟

هر گونه عمل جراحی با ریسک‌هایی همراه است؛ اما عمل‌ لاغری در دسته‌ی جراحی‌های امنی قرار می‌گیرند که دارای کمترین میزان ریسک هستند. در واقع ریسک زندگی با چاقی شدید از ریسک عمل جراحی بیشتر است؛ چرا که چاقی شدید خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و سکته را افزایش می‌دهد. البته امن بودن عمل لاغری با توجه به شرایط جسمی و بیماری‌های زمینه‌ای افراد متفاوت است؛ بنابراین پیش از هر گونه تصمیمی با یک پزشک مشورت کنید. پس از مشورت با پزشک متوجه می‌شوید که عمل‌های لاغری معمولا دو نوع اصلی دارند. اکنون باید ببینیم که کدام روش امن‌تر است.

آیا عمل اسلیو معده امن است؟

طی عمل اسلیو، حدود ۸۰ درصد از معده از بدن خارج می‌شود و تنها بخش کوچکی از آن باقی می‌ماند. کوچک شدن معده باعث می‌شود فرد نتواند مانند گذشته غذا بخورد و زودتر احساس سیری کند. این عمل همچنین موجب ایجاد تغییرات هورمونی در بدن شده و بر هورمون‌های گرسنگی اثر می‌گذارد؛ از این رو اشتهای فرد به شدت کاهش پیدا می‌کند. کاهش وزن فرد پس از عمل اسلیو به شدت چشمگیر است و فرد می‌تواند بعد از عمل کاملا سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهد تا وزن از دست رفته دوباره بازنگردد.

خوشبختانه عمل اسلیو هم اثربخش است و هم کمترین میزان ریسک را دارد. در صورتی که فرد پیش از عمل و پس از آن مراقبت‌های لازم را انجام دهد، هیچ اتفاق ناگواری پیش نخواهد آمد. برای نمونه پزشک برای تضمین امنیت عمل چند هفته پیش از جراحی از فرد می‌خواهد که سیگار و الکل را کنار بگذارد، داروهای خاصی را مصرف کند و چند روز پیش از عمل برخی از غذاها را نخورد. فرد پس از عمل هم باید تا مدتی به رژیم غذایی خاصی پایبند باشد تا خطری برایش به وجود نیاید. همچنین بیمار پس از عمل باید مولتی ویتامین و کلسیم مصرف کند و با تزریق آمپول B-12 احتمال بروز هر گونه ریسکی را کاهش دهد. بنابراین در صورتی که شما قبل و بعد از عمل به تمام توصیه‌های پزشک عمل کنید، با هیچ خطری روبرو نخواهید شد.

عمل اسلیو

آیا عمل بای پس امن است؟

عمل بای پس نسبت به دیگر عمل‌های لاغری فرآیند پیچیده‌تری دارد و بر بخش‌های مختلفی از بدن اثر می‌گذارد. با این که بای پس نسبت به عمل اسلیو چندان ساده و راحت نیست، باز هم عمل جراحی امنی به شمار می‌آید. پزشک طی عمل بای پس بخش‌هایی از معده و روده‌ی بیمار را برداشته و بخش تازه‌ای به شکل حرف انگلیسی Y را به وجود می‌آورد. چنین تغییر شگرفی در سیستم گوارش بدن باعث می‌شود میزان کمتری غذا جذب بدن شود که این موضوع به لاغر شدن فرد می‌انجامد. از آن جا که سیستم گوارش فرد پس از عمل بای پس کاملا دگرگون می‌شود، فرد باید با رعایت دستورهای پزشک امنیت خود را تضمین کند. برای مثال فرد تا چند هفته پس از عمل باید میزان زیادی مایعات و پروتئین مصرف کند تا دچار سوءتغذیه نشود. یکی از خطرات عمل بای پس همان سوءتغذیه است که با مصرف ویتامین و مکمل و پایبندی به رژیم غذایی درست اتفاق نخواهد افتاد. بنابراین در صورتی که پس از عمل همچنان مراقب سلامتی خود باشید، هیچ ریسک بزرگی در کار نخواهد بود.

عمل بای پس

سخن پایانی

امروزه علم پزشکی و تجهیزات جراحی چنان پیشرفت داشته‌اند که دیگر از ریسک‌ها و خطرهای گسترده‌ی پس از عمل خبری نیست. عمل‌های لاغری نسبت به گذشته ساده‌تر شده‌اند و زیر نظر پزشکان متخصصی صورت می‌گیرند که تکنیک‌های تازه را آموخته‌اند. در صورتی که می‌خواهید واقعا عمل جراحی امنی داشته باشید، در انتخاب پزشک جراح دقت کنید و به دنبال متخصصی باشید که بر جدیدترین تکنیک‌ها مسلط است و عمل‌های جراحی زیادی را با موفقیت پشت سر گذرانده است. برای نمونه پزشکانی مانند دکتر محمدرضا فرهمند با سابقه کار طولانی چندین هزار عمل موفقیت‌آمیز را پشت سر گذاشته‌اند و آماده‌ی آن هستند که در این زمینه شما را یاری کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

دمپایی عمده

خرید صندل عمده

کامل ترین مرجع پی ال سی

بهترین قالیشویی تجریش

استابلایزر سروو موتوری

فرکانس متر

چسباندن زيرنويس

تعمیر گیربکس کیا

دانلود آهنگ جدید

پرستاری از سالمندان در منزل

تبلیغات در بله

آموزش حسابداری

تقویت انتن موبایل

پخش کننده ظروف یکبارمصرف

یوتوفارکس

تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک

خرید کلاه کاسکت

خرید رپورتاژ ارزان

مکانیک سیار

خرید رپورتاژ آگهی